Storytelling - IFBD
Storytelling

Storytelling

  • U leert de kracht van verhalen en wekt doelen, ideeën en plannen tot leven.
  • U leert hoe u corporate storytelling inzet als motor voor verandering.
  • U leert uw eigen verhaal authentiek vorm te geven.

CORPORATE STORYTELLING

Elke organisatie heeft een verhaal. Een verhaal over verleden, heden en toekomst. Wie ben je, waar sta je voor en waar ga je voor. Dat verhaal vormt het kloppend hart van je organisatie. Het typeert de cultuur, het stuurt streven en ambitie, het versnelt verandering en innovatie. Vanuit dat verhaal wek je doelen, ideeën en plannen op een krachtige manier tot leven. Wat is jouw verhaal? Wat is het verhaal van jouw organisatie? En hoe vertel je dat zo dat managers, medewerkers en klanten dat verhaal gaan doorvertellen? Theo Hendriks Corporate Storyteller

GOEDE IDEEËN HEBBEN EEN ONVERGETELIJK VERHAAL

In deze writer’s class leer je op een praktische manier van een goed idee een onvergetelijk verhaal te maken en het gloedvol tot leven te wekken met behulp van de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende eigen verhalen die boeien en inspireren. Aan de hand van vele voorbeelden van startups en grote organisaties word je meegenomen in de geheimen van storytelling en de do’s en don’ts van het in de wereld zetten van ideeën met behulp van de kracht van verhalen.

DE KRACHT VAN CORPORATE STORYTELLING

Verhalen zijn de motor van verandering en verbinding. Ze raken, inspireren en nodigen uit omdat ze de kern vormen van menselijke ervaring. Binnen organisaties worden verhalen daarom steeds meer gezien als een krachtig communicatie instrument. Visie, missie en ambitie komen vaak indringend tot leven met behulp van een goed verhaal. Met een verhaal inspireer je mensen in plaats van ze te instrueren; verleid je ze in plaats van ze te bevelen.

Ook bij verandering en innovatie zijn verhalen een krachtig instrument Ze verruimen letterlijk de blik van alle betrokkenen, waardoor ze de verandering met veel meer energie aangaan. Veel verander- en vernieuwingstrajecten zonder verhaal lopen vast, omdat het ontbreekt aan een helder geformuleerd handelingsperspectief.

Leiders, managers en professional die hun eigen verhalen vertellen zijn authentiek, omdat ze hun ideeën verbinden met persoonlijke drijfveren, waarden en ambitie. Organisaties met een eigen verhaal, die hun verhaal ook daadwerkelijk leven en er gepassioneerd over vertellen, zijn sterk. Omdat ze weten waar ze in geloven en wat ze beloven. Omdat ze doen wat ze zeggen, en zeggen wat ze doen.

AAN DE SLAG MET JE EIGEN VERHAAL

Deze workshop leert je aan de hand van een praktische methodiek vol gereedschappen op een ervaringsgerichte manier hoe je jouw verhaal of pitch zo opbouwt en vertelt dat het écht blijft hangen.

Theo Hendriks - Trainer IFBD
Elke organisatie heeft een verhaal. Een verhaal over verleden, heden en toekomst. Wie ben je, waar sta je voor en waar ga je voor. Dat verhaal typeert de cultuur, het stuurt streven en ambitie, het versnelt verandering en innovatie. Vanuit dat verhaal wek je doelen, ideeën en plannen op een krachtige manier tot leven. Wat is jouw verhaal? Wat is het verhaal van jouw organisatie? En hoe vertel je dat zo dat managers, medewerkers en klanten dat verhaal gaan doorvertellen?

Theo Hendriks - Trainer IFBD

Theo Hendriks is storyteller bij Theo Hendriks Corporate Storytelling, en daarnaast als associate partner verbonden aan Bex*communicatie in Amsterdam. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate stories en hielp hij ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over de drijfveren, ideeën en plannen, zodat ze verandering en vernieuwing kunnen versnellen en mensen in beweging brengen. Daarmee won hij in 2010 de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. Daarnaast verzorgt hij regelmatig masterclasses, workshops en trainingen in binnen- en buitenland.

Theo is de auteur van The Wow Starts Now over de kracht van verhalen bij het tot leven wekken van ideeën. Eerder schreef hij No Story, No Glory over de kracht van verhalen en Change the Script over verhalen als versnellers van verandering.

Inclusief voor elke deelnemer!

Elke manager, ondernemer of professional zit vol verhalen, maar eigenlijk vertellen ze die maar zelden. Vaak hebben ze prachtige ideeën waarmee ze de wereld willen veranderen. Maar voor je het weet, hebben ze die al bijna om zeep gebracht door het te begraven in teksten en PowerPoints vol feiten, cijfers en jargon. Zo kurkdroog en zielloos dat ze er zelf al bijna niet in geloven. Want je kunt nog zo’n fantastisch idee hebben, als je er geen verhaal over kunt vertellen, gaat het voor niemand leven.

Deze workshop vol goede ideeën helpt je jouw oorspronkelijke idee te herontdekken en het gloedvol tot leven te wekken met behulp van de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende eigen verhalen, momenten en metaforen, verteld op het podium, op video of online, met de juiste boodschap in de juiste vorm, steeds goed afgestemd op jouw publiek.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘The WOW starts NOW’ van uw trainer Theo Hendriks mee naar huis. 

Neem voor meer informatie contact met ons op
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Financieel management voor financiële professionals Schrijven van rappelbrieven met impact Schrijven van rappelbrieven met impact Lees meer lees meer Writers academy Ontwikkel je leiderschap Ontwikkel je leiderschap Lees meer lees meer General management Presenteren met impact aan topmanagement Presenteren met impact aan topmanagement Lees meer lees meer Persoonlijke efficiëntie Waar haal je de energie vandaan? Waar haal je de energie vandaan? Lees meer lees meer