Werken met KPI’s – Key Performance Indicatoren
- U leert hoe u resultaten meet en stuurt met prestatie-indicatoren.
- U leert uw eigen set KPI’s te selecteren, vorm te geven en op te volgen.
- U leert te sturen op cijfers.
Als manager moet u vandaag uw resultaten meetbaar maken én meten. Hiertoe zijn ken- en stuurgetallen onontbeerlijk. Het strategisch sturen op cijfers is echter nog nooit zo complex geweest en niet zonder risico’s. Zeker nu bij vele organisaties vele KPI’s bloedrood kleuren. En hoewel werken met KPI’s geen hogere wiskunde omvat, is het wel een andere manier van managen. Dus strategisch inzicht in wat uw organisatie écht succesvol maakt, is cruciaal. Zeker vandaag …
In deze training leert u dat KPI’s meer zijn dan een instrument voor rapportering dat u helpt om prestaties te evalueren en bij te sturen. We leren hoe u KPI’s gebruikt als een middel om teams én medewerkers te motiveren voor het leveren van inspanningen die bijdragen tot het succes van uw organisatie.
Maar wat is groen en wat is rood? Wat is goed en wat is slecht? Wat maakt uw manager gelukkig en wat maakt hem boos? En meet u alleen wat hem gelukkig maakt? U moet het verschil durven maken tussen KPI’s en PI’s en I’s … En om uw strategische doelen te behalen zijn alle indicatoren belangrijk.
Het samenbrengen van uw KPI’s in een dashboard is meer dan een esthetische opsmuk van uw data. Essentieel hierbij is dat u ook de vooruitgang kunt visualiseren, nodig om de KPI’s te halen. Key Development Indicatoren zijn hierbij een must en zeker even belangrijk als uw KPI’s.
De workshop eindigt met een actiegericht plan. Het is goed te weten hoe een ander het doet, maar nog beter te weten hoe u het zelf moet doen. U werkt hier aan uw eigen set van KPI’s, relevant voor uw afdeling, unit of organisatie. Ides Ticket, uw trainer, bezorgt u een bruikbaar canvas dat u in staat stelt uw set KPI’s te selecteren, te implementeren en op te volgen. KPI’s die wél werken… Want met een relatief klein aantal kengetallen, kunt u al essentiële en strategische conclusies trekken over de doelstellingen, resultaten en toekomst van uw afdeling of organisatie.
Serge Van Eyck is partner bij Business Markers en heeft meer dan 25 jaar ervaring in Sales & Marketing en General Management. Na zijn wetenschappelijke studies in Leuven en Brussels startte hij zijn carrière in het familiebedrijf Geocart. Gedurende 10 jaar bouwde hij ervaring op in B2C, B2B en overheidsopdrachten. In 2002 stapte hij over naar The Walt Disney Company waar hij startte in sales, de brug maakte naar marketing en doorgroeide tot CMO en Country Manager. Na 15 jaar ruilde hij Disney in voor DPG Media als Hoofd Kids Entertainment.
Vandaag begeleidt en traint hij bedrijven rond strategie, sales, markerting, performance management en general management. Als ervaren bruggenbouwer combineert hij een pragmatische aanpak met een analytische touch om organisaties en personen de juiste keuzes te helpen maken.
Interessante opleiding en zeer aangename docent met ruime kennis van zaken.
Stephanie, Customer service managerSuper enthousiaste en inspirerende docent! Veel ervaring en concrete voorbeelden.
Stephanie, Marketing ManagerUitermate toegankelijk en heel inspirerende opleiding geënt op een gezonde balans tussen theorie en praktijk. De opleiding was top!
Yves, Business ConsultantSchitterende opleiding op een prachtige wijze overgebracht: proficiat !
Wim, Secretaris-GeneraalDuidelijke presentatie van de theorie.
Frederik, ProductiemanagerHeel enthousiaste lesgeefster, werkt aanstekelijk en zeer aangenaam.
Virginie, Strategy ConsultantLesgever is er zeer goed in geslaagd om de kennis over te brengen en de vonk is overgeslagen.
Robbert, Process EngineerHet IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten