De 7 magische woorden

De 7 magische woorden

  • Ontdek welke alledaagse woorden jouw verhaal kunnen maken óf breken.
  • Master de kunst van het overtuigen zonder dat anderen het doorhebben.
  • Laat je meenemen in dat het er niet alleen om gaat wát je zegt maar vooral om hóé jij het vertelt.

SCOREN MET WOORDEN: JOUW RESULTATEN BEÏNVLOEDEN MET ALLEDAAGSE WOORDEN

De 7 magische woorden zijn alledaagse woorden. Woorden die je nu al in jouw teksten verwerkt. De vraag is alleen: hóé zet jij die woorden in? Alleen als jij dit op de juiste manier doet, activeer jij slimme beïnvloedingstechnieken. Technieken die jouw lezers onbewust en ongedwongen stimuleren om een bepaalde keuze te maken. 

Zie het als een duwtje in de rug van jouw lezer zodat zij:

  • jouw product of dienst kopen.
  • een whitepaper downloaden.
  • een contactformulier invullen.
  • klikken op de sollicitatiebutton.
  • ‘ja’ zeggen tegen jouw offerte.

De magische woorden zijn in te zetten in alle soorten teksten. Denk aan webteksten, blogs, whitepapers, brochures, vacatureteksten, social mediaposts en offertes. En ook al is jouw verhaal precies hetzelfde als dat van de concurrent: door jouw story slimmer onder woorden te brengen ga jij er met de conversie vandoor. Ook in gesprekken, tijdens presentaties of pitches kan je jouw voordeel doen door te goochelen met woorden.

DENK NIET AAN EEN PAARS KONIJN

Toch gedaan hè? Probeer nu dat beeld van dat paarse konijn maar eens uit je hoofd te krijgen. Het ligt niet aan jou dat er nu een paars konijn door jouw hoofd huppelt. Het woord ‘niet’ is 1 van de 7 magische woorden en een woord dat in tekst vaak geschrapt wordt door ons aartsluie brein. En als je dat weet: wat blijft er dan over van een zin zoals: ‘onze dienstverlening is niet duur’ of ‘onze producten zijn niet ongezond’? Aan de andere kant kan je ‘niet’ ook voor je laten werken door het in te zetten in verliestaal, zoals ‘Mis deze workshop niet’. 

DE ANDERE MAGISCHE WOORDEN

Het woord ‘niet’ is dus een magisch woord. En de andere 6? Als, omdat, of, ja, jij en maar. De kans is groot dat je deze woorden nu al in jouw teksten gebruikt omdat het zulke veelvoorkomende woorden zijn. De hamvraag is dan ook hóé de woorden werken en vooral hoe jíj de woorden verwerkt in jouw verhaal. Doe je dat niet op de juiste manier? Dan kan het ten koste gaan van jouw resultaat. Doe je het op een manier die de magische kracht ervan activeert? Dan profiteer je pas echt van de toegevoegde waarde. 

KIJK OP EEN ANDERE MANIER NAAR TAAL

Om de maximale magische kracht van alle 7 woorden te kunnen benutten, schuif je aan bij deze workshop. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en allerlei neuromarketingprincipes neemt tekstspecialist Nicol Tadema je mee in het goochelen met woorden. Na het volgen van deze workshop kijk je nooit meer hetzelfde naar taal. Beloofd. 

Nicol Tadema - Trainer IFBD
De 7 magische woorden die ik voor je onthul tijdens deze intense werksessie, zijn in werkelijkheid doodnormale en ogenschijnlijk irrelevante woorden. Als je deze woorden op het juiste moment toepast, kun jij invloed uitoefenen op je lezer of je websitebezoeker én is meer conversie het gevolg.

Nicol Tadema - Trainer IFBD

Nicol Tadema houdt zich al sinds 2004 bezig met het schrijven van overtuigende teksten. Na jaren gewerkt te hebben als marketing manager verscheurde zij in 2011 haar arbeidsovereenkomst. Daarna richtte zij haar eigen bureau op dat al snel uitgroeide tot het grootste tekstbureau van Nederland met 100% specialisatie in arbeidsmarktteksten. In 2022 verkocht Nicol het bureau om zich als trainer, spreker en auteur volledig te focussen op het beïnvloeden met taal.  
Nicol is auteur van 4 boeken, haar laatste boek ‘De 7 magische woorden’ verscheen in maart 2023. Dit boek is het goochelboek voor tekstschrijvers en marketeers. Haar blogs zijn veelgelezen; in 2022 was ze Best Gelezen Auteur op Frankwatching. Verder deelt Nicol op het podium en tijdens trainingen haar kennis over taal, het toepassen van neuromarketingprincipes en beïnvloeden van het brein. Zet haar voor een groep en Nicol gaat stuiteren van enthousiasme.

Een greep uit Nicols opdrachtgevers: Rijksmuseum, GoodHabitz, Deloitte, Maasstad Ziekenhuis, Linehub, Equans, Frankwatching; De Nederlandse Loterij en uiteraard IFBD.

De 7 magische woorden

Voor iedereen die meer resultaat wil behalen met copywriting.”
– 
Michiel Brand, copywriter en SEO-specialist

Uit analyse van honderden teksten ontdekte auteur Nicol Tadema dat er 7 Nederlandstalige woorden zijn die jouw tekst kunnen maken óf breken.

Zet je het woord net even op de verkeerde plek? Dat heeft een negatieve invloed op jouw conversie. Zo kan het zijn dat jouw verkoopcijfers achterblijven, je een deal misloopt of dat interactie op een social mediapost uitblijft. Zet je het woord slim in? Dan kan het jouw resultaten verhogen. Denk aan een hogere Click Through Rate, een stijgende hitrate of meer sollicitaties op een vacature.

“Na dit programma leg je elk woord op een weegschaal.”
Iris Wright, copywriter en trainer

Een van de 7 magische woorden is ‘niet’: een alledaags woord dat in tekst vaak geschrapt wordt door ons aartsluie brein. Wat blijft er dan over van een zin zoals: ‘onze dienstverlening is niet duur’ of ‘onze producten zijn niet ongezond’? Hoe jij dit woord voor je kan laten werken? Zet je ‘niet’ bij de toepassing van verliestaal? Zodra je dat goed doet activeer jij het Fear-Of-Missing-Out-effect, gevolgd door loss aversion. Loss aversion is de theorie dat mensen een hekel hebben aan verliezen en er veel aan doen om verlies te voorkomen. Om dit verlies te voorkomen schiet men snel in de actie: mensen klikken bijvoorbeeld sneller door of zeggen eerder ‘ja’.

“Gebruik dit boek als checklist en jij wordt beter en beter in je communicatie.”
Nick Janssen, merkstrateeg

De 7 magische woorden kan je inzetten in alle overtuigende teksten. Denk aan webteksten, social mediaberichten, brochureteksten, slogans, vacatureteksten en offerteteksten. Dus als tekstschrijver, copywriter, marketeer, ondernemer of andere (sales)professional die overtuigend schrijft, wil jij de kennis uit deze worshop niet missen. Ook in gesprekken, tijdens presentaties of pitches kan je jouw voordeel doen door te goochelen met woorden.

Interessante en interactieve training.

Laetitia, Account support
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Writers academy Leiding geven aan mensen die geen zin hebben Leiding geven aan mensen die geen zin hebben Lees meer lees meer Writers academy De black box van de topverkoper De black box van de topverkoper Lees meer lees meer Writers academy Scorende offertes schrijven Scorende offertes schrijven Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Ik weet dat u liegt … Ik weet dat u liegt … Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]