De 7 magische woorden
“Voor iedereen die meer resultaat wil behalen met copywriting.”
– Michiel Brand, copywriter en SEO-specialist
Uit analyse van honderden teksten ontdekte auteur Nicol Tadema dat er 7 Nederlandstalige woorden zijn die jouw tekst kunnen maken óf breken.
Zet je het woord net even op de verkeerde plek? Dat heeft een negatieve invloed op jouw conversie. Zo kan het zijn dat jouw verkoopcijfers achterblijven, je een deal misloopt of dat interactie op een social mediapost uitblijft. Zet je het woord slim in? Dan kan het jouw resultaten verhogen. Denk aan een hogere Click Through Rate, een stijgende hitrate of meer sollicitaties op een vacature.
“Na dit programma leg je elk woord op een weegschaal.”
– Iris Wright, copywriter en trainer
Een van de 7 magische woorden is ‘niet’: een alledaags woord dat in tekst vaak geschrapt wordt door ons aartsluie brein. Wat blijft er dan over van een zin zoals: ‘onze dienstverlening is niet duur’ of ‘onze producten zijn niet ongezond’? Hoe jij dit woord voor je kan laten werken? Zet je ‘niet’ bij de toepassing van verliestaal? Zodra je dat goed doet activeer jij het Fear-Of-Missing-Out-effect, gevolgd door loss aversion. Loss aversion is de theorie dat mensen een hekel hebben aan verliezen en er veel aan doen om verlies te voorkomen. Om dit verlies te voorkomen schiet men snel in de actie: mensen klikken bijvoorbeeld sneller door of zeggen eerder ‘ja’.
“Gebruik dit boek als checklist en jij wordt beter en beter in je communicatie.”
– Nick Janssen, merkstrateeg
De 7 magische woorden kan je inzetten in alle overtuigende teksten. Denk aan webteksten, social mediaberichten, brochureteksten, slogans, vacatureteksten en offerteteksten. Dus als tekstschrijver, copywriter, marketeer, ondernemer of andere (sales)professional die overtuigend schrijft, wil jij de kennis uit deze worshop niet missen. Ook in gesprekken, tijdens presentaties of pitches kan je jouw voordeel doen door te goochelen met woorden.