De hybride verkoper
- Leer waarom de nieuwe topverkoper de hybride verkoper is.
- Leer wat u vandaag nodig heeft om écht impact te maken op uw klant.
- Leer u kunt verkopen, zowel face-to-face als via andere communicatiekanalen.
Het landschap waarin jij als sales professional vandaag beweegt, heeft de voorbije twee jaren een aardverschuiving gekend. Want vele verkopers voor wie de klassieke face-to-face meetings altijd hun bread and butter én comfortzone waren, stellen zich nu de vraag hoe ze even succesvol kunnen blijven bij het gebruik van andere (digitale) kanalen. En deze zorg is geheel niet onterecht. Want met een camera of pc tussen de verkoper en de klant, lijkt het plots een pak moeilijker om het vertrouwen te krijgen en een positieve relatie op te bouwen of te onderhouden. Want als verkoper wil je – ook van op afstand – het hart van je prospect of klant sneller doen kloppen.
Technologie en digitaliteit nemen vandaag een essentiële plaats in. Maar tegelijk is het menselijke aspect nooit zo belangrijk geweest. Het is net deze ogenschijnlijke tegenstelling, die van de hybride verkoper de nieuwe topverkoper maakt. Vandaag én morgen …
Heel snel wordt de term ‘hybride’ herleid naar een technologisch of digitaal gegeven, maar is het veel meer dan een online meeting of berichtje. Waar het echt om gaat, is hoe we de mens- en klantgerichte aanpak blijven projecteren in een digitale wereld en hoe we optimale waardecreatie voor de klant realiseren, via verschillende communicatiekanalen. Twee derde van de B2B-klanten geeft immers aan een voorkeur te hebben voor interacties op afstand met hun leveranciers. Dit betekent dat verkopen op afstand niet langer een trend of pandemieverschijnsel is. De winst aan efficiëntie en productiviteit is hierbij de belangrijkste driver, zowel voor de klant als voor de sales professional.
In deze masterclass leer je in de eerste plaats de mindset en skills van de hybride topverkoper. Je leert hoe je het vertrouwen van prospecten en klanten duurzaam kan winnen, zowel face2face als online, via social media en andere communicatiekanalen. En hoe je dankzij technologie altijd aanwezig bent bij je klant.
Ten tweede ontdek je hoe je je toolbox als verkoper kan upgraden zodat je nog beter wordt. Van “good to excellent”, zodat jij blijvend sterke resultaten neerzet maar zelf meer fun hebt in je job.
En tot slot ontdek je de geheimen van hoe je succesvol kan zijn in de verkoop. Op een manier die niet aanvoelt als verkopen, zodat je gewoon je zelf kan zijn.
Katheen Cools leert je hoe je je gedrag, tools en processen in vraag moet stellen en aan kunt passen om zo te groeien tot een topverkoper. De opleiding is interactief en je leert van de beste. Er is ruimte voor feedback, je wordt uitgedaagd om alle inzichten te vertalen naar jouw dagdagelijkse praktijk en vertrekt met een concreet en uitgewerkt persoonlijk actieplan.
Als mede-eigenaar van een bedrijf in de technologiesector, bouwde Kathleen Cools gedurende 15 jaar een sales team uit dat jaar na jaar groeiresultaten neerzette. Na de verkoop van dit bedrijf heeft zij in 2016 vanuit haar passie voor verkoop én voor mensen, Attitudo opgericht. Binnen Attitudo traint en coacht zij sales professionals om op een duurzame manier high performing resultaten neer te zetten. Ze vertrekt hierbij vanuit de mindset en gaat dan met de vaardigheden aan de slag.
Kathleen behaalde een master in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. Ze vervolmaakte deze met een aanvullende opleiding Integrale Coaching bij Open Mind in Lovendegem (2013-2014) en een postgraduaat Executive Coaching aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Ze werkt tevens als freelance trainer IFBD en als gastdocent aan KDG.
Kathleen is auteur van ‘Black box van de topverkoper’ (Lannoo Campus, 2018) en van ‘De hybride verkoper’ (Lannoo Campus, 2022).
Een globale pandemie heeft voor sales professionals van de ene dag op de andere hun vertrouwde sales benadering overhoop gezet. Verkopen op afstand was de enige reddingsboei, maar deze virtuele manier van verkopen eiste een upgrade van mindset en vaardigheden.
De nieuwste categorie topverkopers is de hybride versie: hij/zij benadert prospecten en klanten via diverse kanalen: videocalls, telefoon, sociale media, videoboodschappen en Whatsapp zijn een evenwaardige aanvulling op face-to-face gesprekken. Bovendien is de hybride verkoper een veranderingarchitect: hij/zij daagt prospecten en klanten uit om bestaand gedrag, tools en processen in vraag te stellen en vanuit andere perspectieven te bekijken. Dit alles vanuit het creëren van verbinding, letterlijk en figuurlijk.
In deze workshop krijg je een complete handleiding om jezelf als sales professional up te graden naar of aan te scherpen in je rol als hybride verkoper.
Kathleen is een top madame die de materie perfect beheerd en mooi verwoord.
Patrick, Area sales managerHet IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten