Strategic pricing

Strategic pricing

  • U leert hoe u uw pricing intelligent aanpakt.
  • U leert de verschillende vormen van prijszetting en vooral wanneer ze te gebruiken.
  • U leert de meest cruciale prijsstrategieën doorheen uw product life cycle.

“UW MARKT DICTEERT UW PRIJS …”

Dit dictaat wordt steeds dwingender. Maar als u uw prijzen verhoogt, riskeert u verlies van marktaandeel. En intussen stijgen uw kosten, waardoor prijsverlagingen uitgesloten zijn. Hoe raakt u uit die negatieve spiraal van dalende marges? Hoe leert u de werkelijke waarde kennen van uw product? En de echte kost? En wat als die waarde onder uw kost zit? Wat wil uw klant effectief betalen? Hoe gaat u hier mee om?

PRIJSZETTING IS NIET ARBITRAIR, MAAR STRATEGISCH

Pricing of prijszetting is geen arbitrair gegeven, maar een strategische opdracht. Nieuwe verkoopkanalen, toenemende druk van private labels, nieuwe (internationale) aanbieders, e-business, value chain-concepten, professioneel promotie-management, steeds kritischer wordende consumenten, toenemende product- en dienstenkwaliteit, nieuwe ketenconcepten, … zorgen ervoor dat u uw prijszetting continu in vraag moet stellen. Om u hierbij te helpen stellen wij u graag onze intensieve cursus ‘Strategic Pricing’ voor.

AANPAK EN RESULTAAT

Via praktijkvoorbeelden en cases verwerft u als deelnemer inzicht in de verschillende benaderingen van prijszetting en leert u wat in elke specifieke situatie de beste prijsstrategie is. Wie deze training gevolgd heeft, krijgt de tools in handen om in elke situatie de juiste prijs te hanteren. U weet hoe dit in de markt, maar ook in de eigen organisatie, te plaatsen én te verdedigen.

WAT MAAKT DIT PROGRAMMA UNIEK?

Pricing wordt nog te weinig als een strategisch wapen beschouwd. Te vaak bepaalt de financiële directie de te behalen winstmarges en determineert zo direct de prijs. U moet echter weten hoe u uw prijs mee kan bepalen en welke factoren bepalend zijn voor uw ‘juiste’ prijs. Tijdens deze workshop krijgt u van Peter Forceville een operationeel stappenplan voor het vastleggen van uw prijs.

Peter Forceville - Trainer IFBD
De prijs van je product of dienst is geen arbitrair gegeven, maar een strategische keuze. Een keuze die je trouwens telkens opnieuw in vraag moet durven stellen. Want de markt verandert en je concurrenten zitten niet stil.

Peter Forceville - Trainer IFBD

Peter Forceville is handels-ingenieur (KU Leuven, 1992) en heeft ruim 20 jaar ervaring in het ontwikkelen en implementeren van marktstrategieën voor B2B-bedrijven in verschillende sectoren. Na het opstarten van een nieuwe Business Unit voor Dräger Belgium, werd Peter gevraagd om voor Aleris Aluminium mee de strategische marketingafdeling op te starten. Daarna was hij als Commercieel Directeur bij Helvoet Pharma lid van het Management Comité Europe & Asia. Door zijn ervaring in het familiebedrijf nv Forceville, heeft Peter ook voeling met de familiale KMO.

Vandaag is Peter zaakvoerder van Paretus, een onafhankelijk adviesbureau in strategisch B2B marktadvies. Peter is tevens gastdocent Business Marketing aan de Universiteit Hasselt en in het OpenBorders MBA programma, dat ingericht wordt door de HECULg, Universiteit Hasselt en de FH Aachen.

Zijn seminaries zijn steeds doorspekt met herkenbare praktijkvoorbeelden, die uitnodigen tot toetsing aan de eigen situatie. Steeds is er voldoende ruimte voor interactie.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

 

Anderen bekeken ook
Logistiek & supply chain management KPI’s in energie KPI’s in energie Lees meer lees meer Strategie & innovatie Voeren van sociale onderhandelingen Voeren van sociale onderhandelingen Lees meer lees meer Strategie & innovatie Opex & Lean – masterclass operational excellence & lean Opex & Lean – masterclass operational excellence & lean Lees meer lees meer Sales Coaching en managing van sales teams Coaching en managing van sales teams Lees meer lees meer