HEEFT U ALS HR PROFESSIONAL SCHRIK VAN CIJFERS?
Als HR Professional komt u dagelijks in aanraking met financiële cijfers en financiële data. En zo hoort het ook, want u beheert één van de grootste kostenposten van uw organisatie, met name de personeelskost. En hoewel uw focus als HR professional niet primair op financiën ligt, moet u uw afdeling én uw beslissingen financieel kunnen verdedigen bij uw management.
VERDEDIG UW HR AFDELING MET FINANCIELE DATA
De kost van verzuim in kaart brengen, daarin slaagt de gemiddelde HR professional nog in. Maar hoe vertrouwd bent u met financiële rapportering? Hoe verdedigt u uw HR budget in de directiekamer? Hoe onderbouwt u met financiële data uw HR initiatief bij uw management? Hoe maakt u een rendementsanalyse van uw HR investeringen? Hoe verkoopt u uw organisatie financieel aan potentiële werknemers? En kent u de échte kost van een (mislukte) aanwerving?
U BETAALT DE LONEN MET CASH, NIET MET WINST
Ook in dit programma staat cash-denken centraal. Want hoewel uw organisatie op papier winstgevend kan zijn, worden alle salarissen (en uiteraard ook leveranciers en investeringen) met cash betaald en nooit met winst. Als HR professional moet u dan ook blijven denken in termen van cash.
SAMENWERKEN MET FINANCE
HR en Finance werken steeds nauwer samen om zo te streven naar een optimale performantie en winstgevendheid. Zo moet elke HR manager niet alleen de kosten en baten van het aanwerven van nieuwe medewerkers vertalen in financiële beslissingscriteria … maar elke beslissing of investering, ieder voorstel of policy moet u als HR professional verantwoorden en linken aan het financiële nut voor uw organisatie.
SPREEK DE TAAL VAN UW MANAGEMENT TEAM
Voor het eerst in België leggen wij de brug tussen HR en Finance. Johan Lyssens, onze expert trainer, maakt geen boekhouder van u, maar wel een échte business manager. Op die manier verdedigt u met kennis van zaken uw dossiers bij uw directie. U onderbouwt iedere beslissing én investering (van een aanwerving over een nieuw LMS tot een overname) met heldere en juiste financiële argumenten. Niet alleen wordt u hierdoor een gewaardeerd gesprekspartner in de directiekamer, maar bovendien slaagt u erin uw budgetten op een optimale manier te beheersen.