Resultaatgericht prospecteren
- U leert hoe u (koud) prospecteren terug fun maakt.
- U leert hoe u uw eerste afspraak moet verdienen.
- U leert hoe u uw eerste afspraak ook verzilvert.
Koud prospecteren behoort tot één van de meest lastige en meest gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Het belangrijkste struikelblok is de ‘angst voor afwijzing’. En toch is prospectie cruciaal, want u moet afspraken scoren voor u kunt verkopen … Maar het stopt niet bij de ene afspraak … Ook uw eerste prospectieverkoopgesprek, waarbij u de échte noden van uw klant zoekt, zit vol weerstand en tegenwerpingen. Als verkoper of account manager beseft u echter – beter dan wie ook – dat prospecteren vandaag een absolute noodzaak is. Klanten zijn steeds minder trouw en shoppen steeds vaker, ze kopen prijsbewuster en zijn veeleisender … Als goede verkoper bent u dan ook elke dag op zoek naar nieuwe klanten.
En toch wordt het (telefonische) prospecteren te vaak uitgesteld. Met excuses als “Geen tijd”, “Offertes gaan voor”, “Ik volg eerst mijn bestaande klanten op” … rechtvaardigt u dit uitstel. Maar waarom die ingebakken weerstand tegen prospectiegesprekken, telefonisch of real life? Omdat de gemiddelde succesratio amper 10% is, krijgt u als verkoper in negen van de tien gevallen een duidelijke ‘neen’ te horen. En dat schrikt af …
In deze training reiken we u tools en technieken aan die essentieel zijn voor resultaatgerichte prospectie. U oefent om de succesratio van uw prospectie inspanningen drastisch te verhogen. Deze prospectietraining zet u op een voorsprong, want het maken van afspraken wordt een plezierige uitdaging. Door te oefenen op ‘gestructureerd ‘ telefoneren en door interesse te wekken aan de telefoon verandert “Neen, geen interesse” in “JA, dat is afgesproken”.
Als u eenmaal die afspraak heeft ingeboekt, is het natuurlijk noodzakelijk om het eerste gesprek met uw prospect op een succesvolle manier te voeren. Wat is het ‘burning platform’ bij uw klant? Wat heeft uw klant écht nodig en wat niet? Hoe brengt u uw passie over naar uw klant? Kortom, hoe maakt u van een prospectiegesprek een verkoopgesprek?
Deze workshop staat onder de leiding van Marc Van Autreve. Marc heeft meer dan 20 jaar ervaring als sales management trainer en coach. Hij startte zijn carrierre als succesvol New Business sales account manager bij Xerox. Vier jaar bij Krauthammer, 2 jaar bij Vision Communication en meer dan twaalf jaar bij Mercuri International. Vandaag is hij Managing Director van Business Mentors, waarbinnen Marc ondernemingen en individuen begeleidt doorheen het integrale verkoopproces. Hiernaast is hij gedurende jaren gastdocent geweest aan de UAMS (Universiteit Antwerpen Management School), EHSAL- Instima, KH Leuven en vele andere. Als trainer is hij gedreven om de manager en zijn/haar medewerkers tot betere resultaten te leiden. Hij werkte als trainer, coach en consultant doorheen diverse organisaties. Dit zowel in B2B, FMCG, Pharma, Banking en High Tech in zowel België als gans Europa. Marc combineert een excellente didactische vaardigheid met een unieke ervaring als trainer met een uitzonderlijke kennis van uw specifieke business-omgeving. Hij ontwikkelde deze unieke prospectieworkshop voor het IFBD omdat hij merkte dat zoveel goede verkopers deals missen omdat het prospecteren niet of half gebeurt.
Was enorm boeiend. Top docent!
Jolien, Junior sales managerZeer nuttige training die we toe kunnen passen tijdens het dagelijkse werk.
Arne, Account managerZeer praktijkgerichte, interactieve opleiding.
Giel, ManagerHeel interessant, praktijkgericht en veel oefeningen.
Brecht, AccountmanagerZeer goed gebracht door Marc
Gael, Sale managerVerhouding praktijk, theorie en cases van deelnemers was top!
Matthias, AccountmanagerTOP opleiding door TOP docent! Veel opgestoken.
Eric, Area Sales ManagerHet IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten