Resultaatgericht prospecteren - IFBD
Resultaatgericht prospecteren

Resultaatgericht prospecteren

  • U leert hoe u (koud) prospecteren terug fun maakt.
  • U leert hoe u uw eerste afspraak moet verdienen.
  • U leert hoe u uw eerste afspraak ook verzilvert.

KOUDE PROSPECTIE – WARM AANBEVOLEN

Koud prospecteren behoort tot één van de meest lastige en meest gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Het belangrijkste struikelblok is de ‘angst voor afwijzing’. En toch is prospectie cruciaal, want u moet afspraken scoren voor u kunt verkopen … Maar het stopt niet bij de ene afspraak … Ook uw eerste prospectieverkoopgesprek, waarbij u de échte noden van uw klant zoekt, zit vol weerstand en tegenwerpingen. Als verkoper of account manager beseft u echter – beter dan wie ook – dat prospecteren vandaag een absolute noodzaak is. Klanten zijn steeds minder trouw en shoppen steeds vaker, ze kopen prijsbewuster en zijn veeleisender … Als goede verkoper bent u dan ook elke dag op zoek naar nieuwe klanten.

PROSPECTEREN IS EEN VAK

En toch wordt het (telefonische) prospecteren te vaak uitgesteld. Met excuses als “Geen tijd”, “Offertes gaan voor”, “Ik volg eerst mijn bestaande klanten op” … rechtvaardigt u dit uitstel. Maar waarom die ingebakken weerstand tegen prospectiegesprekken, telefonisch of real life? Omdat de gemiddelde succesratio amper 10% is, krijgt u als verkoper in negen van de tien gevallen een duidelijke ‘neen’ te horen. En dat schrikt af …

PROSPECTEREN WORDT FUN

In deze training reiken we u tools en technieken aan die essentieel zijn voor resultaatgerichte prospectie. U oefent om de succesratio van uw prospectie inspanningen drastisch te verhogen. Deze prospectietraining zet u op een voorsprong, want het maken van afspraken wordt een plezierige uitdaging. Door te oefenen op ‘gestructureerd ‘ telefoneren en door interesse te wekken aan de telefoon verandert “Neen, geen interesse” in “JA, dat is afgesproken”.

EN WAT IS UW VOLGENDE STAP?

Als u eenmaal die afspraak heeft ingeboekt, is het natuurlijk noodzakelijk om het eerste gesprek met uw prospect op een succesvolle manier te voeren. Wat is het ‘burning platform’ bij uw klant? Wat heeft uw klant écht nodig en wat niet? Hoe brengt u uw passie over naar uw klant? Kortom, hoe maakt u van een prospectiegesprek een verkoopgesprek?

Marc Van Autreve - Trainer IFBD
Prospecteren is het lastigste en meest gevreesde onderdeel van je vak als verkoper. En toch moet je het doen. Klanten zijn steeds minder trouw en shoppen steeds vaker, ze kopen prijsbewuster en zijn veeleisender … Als goede verkoper ben je dan ook elke dag op zoek naar nieuwe klanten.

Marc Van Autreve - Trainer IFBD

Deze workshop staat onder de leiding van Marc Van Autreve. Marc heeft meer dan 20 jaar ervaring als sales management trainer en coach. Hij startte zijn carrierre als succesvol New Business sales account manager bij Xerox. Vier jaar bij Krauthammer, 2 jaar bij Vision Communication en meer dan twaalf jaar bij Mercuri International. Vandaag is hij Managing Director van Business Mentors, waarbinnen Marc ondernemingen en individuen begeleidt doorheen het integrale verkoopproces. Hiernaast is hij gedurende jaren gastdocent geweest aan de UAMS (Universiteit Antwerpen Management School), EHSAL- Instima, KH Leuven en vele andere. Als trainer is hij gedreven om de manager en zijn/haar medewerkers tot betere resultaten te leiden. Hij werkte als trainer, coach en consultant doorheen diverse organisaties. Dit zowel in B2B, FMCG, Pharma, Banking en High Tech in zowel België als gans Europa. Marc combineert een excellente didactische vaardigheid met een unieke ervaring als trainer met een uitzonderlijke kennis van uw specifieke business-omgeving. Hij ontwikkelde deze unieke prospectieworkshop voor het IFBD omdat hij merkte dat zoveel goede verkopers deals missen omdat het prospecteren niet of half gebeurt.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Sales Value Selling Value Selling Lees meer lees meer Strategie & innovatie Bouw een Export Business Bouw een Export Business Lees meer lees meer Sales Sales plan op 1 A4 Sales plan op 1 A4 Lees meer lees meer Writers academy De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini Lees meer lees meer