Wat als de klant nee zegt ... - IFBD
Wat als de klant nee zegt …

Wat als de klant nee zegt …

  • U leert positief om te gaan met weerstand tijdens elk verkoopgesprek.
  • U leert 10 direct toepasbare en beproefde technieken om bezwaren te weerleggen.
  • U leer van een ‘neen’ een ‘ja’ te maken.

GEEN TIJD – GEEN INTERESSE – GEEN BUDGET – GEEN VERTROUWEN

‘Sorry, maar wij hebben geen interesse en tijd. Bovendien zijn wij tevreden met onze huidige leverancier.’

En nog voor u uw verhaal heeft kunnen brengen, wordt het gesprek afgesloten. Het bovenstaande zinnetje heeft u reeds in ontelbare varianten gehoord: geen tijd, te duur, geen interesse, niet nodig, geen budget, niet nu, ik beslis daar niet alleen over, te veel risico, ik denk hier nog even over na, kom volgend jaar zeker terug, ik ben tevreden met mijn huidige leverancier, … Kortom, uw commerciële inspanningen worden niet altijd naar waarde geschat. Maar hoe buigt u een nee om in een ja? Hoe herkent u reflex-bezwaren en hoe onderscheidt u deze van échte onweerlegbare bezwaren? Hoe voorkomt u deze tegenwerpingen? Want … laat ons eerlijk zijn: u wilt uw droomklant toch niet verliezen, enkel omdat hij al een leverancier heeft?

WEERLEG BEZWAREN EN MAAK EEN “JA” VAN EEN “NEE”

Niet de bezwaren zorgen voor een ‘no sale’, wel het niet weerleggen ervan. Dit vereist, naast een grondige kennis van uw product, vooral een goede kennis van uw klant. Want dan pas kunt u met kennis van zaken bezwaren weerleggen. Relatief eenvoudige open vragen zoals “Wat vindt u snel?”, “Wat kost dat voor uw bedrijf?”, “Wat betekent dat voor uw organisatie?” of “Waarom heeft u voor die oplossing gekozen?” worden heel vaak niet gesteld. Echter, het antwoord op deze vragen bevat vaak essentiële informatie om de verkoop te kunnen sluiten.

WERK OP DE BEZWAREN VAN UW KLANTEN

In deze workshop krijgt u een overzicht van de meest courante bezwaren en tegenkantingen die u morgen in uw verkoopgesprek tegenkomt. Maar vooral leert u hoe u deze voorkomt en indien nodig weerlegt. Bovendien stuurt u voor de workshop uw persoonlijke top 3 van meest voorkomende weerstanden naar onze trainer, zodat u kunt oefenen op de tegenwerpingen van uw klanten.

VAN VERKOPER NAAR VERANDERMANAGER

Een “Nee” is een automatische reflex van mensen. Want mensen houden niet van verandering. Dit houdt immers altijd risico en onzekerheid in. En ook al is uw oplossing beter en misschien zelfs goedkoper, de kans bestaat dat uw klant kiest voor een status quo en zijn huidige leverancier prefereert boven uw organisatie. Daarom is deze workshop een must voor elke verkoper!

Geert Delobelle - Trainer IFBD
Niet de bezwaren zorgen voor een ‘no sale’, wel het niet weerleggen ervan.

Geert Delobelle - Trainer IFBD

Geert Delobelle is docent aan de Vives Hogeschool, studiegebied Handelswetenschappen & Bedrijfskunde in Kortrijk. Hij is sinds 1995 zelfstandig handelsagent voor de Engelse multinational Thomas International voor de Belux, één van de belangrijkste spelers op de markt van human resources tools. Onder andere in die functie leerde hij alle knepen van het verkoopvak. Zijn ervaring deelt hij al jaren via trainingen en advies aan verkopers en ondernemers. Hij is auteur van drie spraakmakende werkboeken voor verkoopprofessionals: “Verkopen, van afspraak tot klant”, “Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers” en “Wat als de klant nee zegt”.

Inclusief voor elke deelnemer!

> “De concurrentie is goedkoper.”
> “We hebben al iemand voor dit probleem.”
> “Stuur ons een mailtje.”
> “Dit is voor ons geen prioriteit.”
> “Wij verdienen te weinig op uw product.”
> “Ik beslis hier niet over.”

Hoe gaat u met dergelijke situaties positief om? En hoe laat u uw klant inzien dat uw aanbod toch de beste keuze is? In deze workshop leert u hoe u van “nee” naar “ja” gaat zonder slinkse trucs te gebruiken of uw klant te misleiden.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Wat als de klant NEE zegt?’ van uw trainer Geert Delobelle mee naar huis. 

Zeer verhelderend en leerrijk!

Michaël, Piano Consultant

Het boek dat extra wordt meegegeven is een absolute plus!

Wouter, Key Account Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy Guerrilla marketing Guerrilla marketing Lees meer lees meer Juridische trainingen Contract management voor niet-juristen Contract management voor niet-juristen Lees meer lees meer Strategie & innovatie Het managen van overhead Het managen van overhead Lees meer lees meer Persoonlijke efficiëntie Turbomanagement Turbomanagement Lees meer lees meer