GUERRILLA MARKETING: kies voor onconventionele reclame

Dirk
Date 10/08/2016

Traditionele reclame laat consumenten koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer heb je dan ook geen keuze. Alleen met verrassende, onorthodoxe acties bereik je je doelgroep nog en zorg je ervoor dat zij over jou of jouw product praten. Want wat heeft meer effect: een advertentie die je willens en wetens bij mensen door de strot duwt of een verhaal over een guerrilla-actie die mensen uit zichzelf doorvertellen en daarbij ook nog eens een foto of filmpje van die actie bijsluiten?

Het IFBD brengt samen met guerrilla marketeer Cor Hospes, deze unieke workshop ‘Guerrilla Marketing’ (klik op de titel). Deze sessie is een must voor elke marketeer of ondernemer, want Guerrillamarketing is uitgegroeid van marge tot mainstream en van noodgreep naar noodzaak.

 

Maar waarom moet u kiezen voor Guerrilla Marketing?

  • Omdat traditionele marketingtechnieken uitgewerkt zijn.
  • Omdat het medialandschap versnipperd is.
  • Omdat mensen nog amper reclame geloven.
  • Omdat marketing verworden is tot open conversaties.
  • Omdat guerrillamarketing een prima gangmaker is voor verhalen.
  • Omdat guerrilla-acties zich via sociale media in sneltreinvaart kunnen verspreiden.
  • Omdat guerrillamarketing impact heeft.
  • Omdat guerrilla wint en zo stilaan de nieuwe standaard wordt.

Guerrilla Marketing is niet langer het speeltje van exclusieve reclamebureaus, maar een ijzersterk (en vaak goedkoop) wapen uit uw marketing mix. Of zoals Hospes zegt: ‘Create acts, no ads’.