Stop snackable content

Dirk
Date 21/10/2018

Merkwaardig. Er wordt over alles nagedacht in marketing. Van een spotje en POS-materiaal tot een event en een e-mail campagne. Maar zodra het over content marketing gaat, lijken diezelfde marketeers te denken, ach, doe maar wat, wel ja, doe maar eens zo’n lekker snackable verhaaltje, makkelijk ook zo’n gezellige Facebook-post, een fijn blogdingetje of een grappig videootje. Want dat is wat bedrijven willen. Géén lange termijn of ongoing verhalen, maar content snacks.

Net als bij friet, frikadellen, zakken chips of pizzapunten stilt zo’n snackable verhaaltje maar heel even die grote trek.  Je maag begint al snel opnieuw te rammelen, en je trekt weer een FEBO-vakje of Lay’s-zakje open… Inmiddels ben je die vorige tussendoortjes al lang weer vergeten…

DROPFRUIT DUO’S

Begrijp me niet verkeerd, zo nu en dan een zak Wokkels is heerlijk, net zoals heel af en toe een bamischijf van de FEBO ook lekker kan zijn. En zet alsjeblieft geen zakje DropFruit Duo’s in mijn nabijheid neer. Te veel van dat alles is zo ongezond. Al die snacks zorgen voor een verhoogde bloeddruk, voor overgewicht en andere gezondheidsklachten zoals snackable content je bedrijfsgestel evenzo flinke buikpijn kan bezorgen.

FLUFFY TWEETJES

Zeg nou zelf. Al die inhakers, fluffy tweetjes, Facebook-updates en o zo interessante Instagram-plaatjes zijn handig als je geen tijd hebt of weinig moeite in goede verhalen wilt investeren. Maar ze geven vooral een gehaaste en flauwe indruk van je merk, bedrijf of organisatie. Ze bieden maar nauwelijks diepgang ook, doen je DNA dichtslibben, en fungeren niet echt als motors voor binding en verbinding. Bovendien, valt er niks zinnigers over je merk te vertellen dan?

HOOFDGERECHT

Gezonde en duurzame voeding geeft je lijf en leden energie. Zorgt ervoor dat jij je fris en fruitig blijft voelen. Zo ook zorgen goede ongoing verhalen ervoor dat je audience zich lekker en gezond bij jouw merk voelt. Met passievolle verhalen voedt  je hun geest en gemoed en stil je hun echte honger. Waarom zou je audience nog verder kijken naar meer als zij net het lekkerste hoofdgerecht hebben ‘gegeten’ wat ze online over jouw onderwerp kunnen vinden?

AANKEILSNACKS

Natuurlijk mag je heel af en toe online snacks droppen, maar dan als aanjager voor je grootse verhalen. Een prikkelende Infographic of foto, een leuke tweet, een behind the scenes-video, het kan allemaal! Content marketing is echter meer dan een automaat vol vette happen voor voorbijgangers. Het is een essentiële strategie om je bedrijf te laten bloeien. Om je audience duurzaam aan je binden.

HAPSLIKDOOR

Ophouden dan ook met hapslikdoor-content bedoeld voor clickbaits en korte termijn duimpjes en snel RT’s scoren. Kies niet voor snacks, maar voor oerdegelijke gerechten.

Steek daarom meer energie in minder. Het gaat niet om meer content, maar om content die meer doet.

Cor HOSPES

[Veld is niet meer gekoppeld!]