DE ARBEIDSRECHTELIJKE ZONDEN VAN UW SALES – anticipeer misbruik en wanprestaties

Dirk
Date 18/08/2016

Verkopers genieten per definitie van een enorme vrijheid als ze op prospectie of klantenbezoek zijn… En net daar loopt het heel vaak spaak. Soms uit onwetendheid, soms door onduidelijke afspraken, maar meestal door wanprestaties, flagrant misbruik van vertrouwen en zelfs diefstal. Als werkgever moet u zich hiertegen beschermen om zo de risico’s tot een absoluut minimum te beperken. Maar anderzijds moet u ook voorbereid zijn op problemen en conflicten want deze hypothekeren de toekomst van al uw klantenrelaties.

U leert van Meester Filip Tilleman – aan de hand van tientallen tips, juridische shortcuts en bruikbare adviezen – hoe u conflicten anticipeert, vermijdt en oplost. Deze workshop ‘De arbeidsrechtelijke zonden van uw sales’ is zowel voor HR managers én sales managers bestemd.

U leert alle juridische valkuilen waar u rekening mee moet houden bij het aansturen van uw commerciële team en uw handelsvertegenwoordigers. Maar hoe controleert u ‘the man on the road’? Wat kan en wat mag niet als controle?  Waar begint en eindigt de privacy van uw sales? Hoe stelt u een commissieplan op? Wat met aan- en afwerving van commerciële medewerkers? Wat bij het einde van de rit? Wat met bijberoepen? Wat bij foutieve of leugenachtige verslagen? Wat met social media en allerhande profielen voor, tijdens en na de rit? Hoe volgt u prestaties op? Wanneer en hoe herziet u bonusplannen? Wat met regio’s en de herverdeling ervan? Wat met zelfstandige vertegenwoordigers of agenturen, … En bovenal, wat doet u als het verkeerd loopt?

Verkopers zijn niet onaantastbaar! En u bent geen biechtvader die hun zonden vergeeft! Als HR manager of commercieel directeur moet u duidelijke afspraken maken, deze opvolgen en honoreren. Alleen zo voorkomt u misbruik en wantrouwen!

[Veld is niet meer gekoppeld!]